Dyskografia

2015 - Szymon Łukowski Quintet

2015 - Szymon Łukowski Quintet

Szymon Łukowski - saksofon tenorowy, klarnet basowy
Marcin Gawdzis - trąbka, fluegelhorn
Dominik Bukowski - wibrafon
Maciej Sadowski - kontrabas
Sławomir Koryzno - perkusja

1. Kwaśny blues (Szymon Łukowski)
2. For Woody (Szymon Łukowski)
3. Waltz in F (Szymon Łukowski)
4. Ballada dla Billa Evansa (Szymon Łukowski)
5. Dziadek Mróz (Maciej Sadowski)
6. Autumn Ana (Marcin Gawdzis)
7. To Blues, Or Not to Blues (Szymon Łukowski)
2015 - Piotr Lemańczyk Quartet North - Baltic Dance

2015 - Piotr Lemańczyk Quartet North - Baltic Dance

Szymon Łukowski - saksofony tenorowy i sopranowy, klarnet basowy
Emil Miszk - trąbka, fluegelhorn
Piotr Lemańczyk - kontrabas
Sławomir Koryzno - perkusja

Karolina Piątkowska - I skrzypce
Paweł Kapica - II skrzypce
Michał Markiewicz - altówka
Krzysztof Pawłowski - wiolonczela

1. If You Go (Piotr Lemańczyk)
2. Baltic Dance (Piotr Lemańczyk)
3. Almost Close (Piotr Lemańczyk)
4. North Meeting (Piotr Lemańczyk)
5. Abstract Argument (Piotr Lemańczyk)
6. Mr BB (Piotr Lemańczyk)
7. Solar In Mind (Piotr Lemańczyk)
8. For AM (Piotr Lemańczyk)
9. Comparing With Reality (Piotr Lemańczyk)
2015 - Tomasz Łosowski Acoustic Trio

2015 - Tomasz Łosowski Acoustic Trio

Szymon Łukowski - saksofon altowy
Piotr Lemańczyk - kontrabas
Tomasz Łosowski - perkusja

Najnowszy jazzowy projekt Tomasza Łosowskiego. Perkusista na co dzień jest członkiem Kombi oraz współtworzy liczne jazzowe projekty m.in. z Piotrem Lemańczykiem, Szymonem Łukowskim, Maciejem Sikałą itp. Został uhonorowany tytułem Najlepszego Perkusisty roku 2004 w plebiscycie magazynu Gitara i Bas + Bębny. Współpracuje z magazynem „Perkusista” gdzie cyklicznie ukazują się jego artykuły i warsztaty. Nagrał przeszło 50 płyt (w tym swoje projekty autorskie). W 2014 został uhonorowany nagrodą "Eugeniusza" w kategorii Najlepszy Edukator.

1. Amhran (Piotr Lemańczyk)
2. Mantra (Szymon Łukowski)
3. Mr. Ben (Piotr Lemańczyk)
4. My Gray (Piotr Lemańczyk)
5. Double Escape (Piotr Lemańczyk)
6. Our ¾ (Piotr Lemańczyk)
7. Almost Close (Piotr Lemańczyk)
8. Once Before The Morning Coffe (Piotr Lemańczyk, Tomasz Łosowski, Szymon Łukowski)
2017 - Szymon Łukowski Quintet - Hourglass

2017 - Szymon Łukowski Quintet - Hourglass

Szymon Łukowski - saksofony tenorowy, altowy, sopranowy, klarnet basowy
Dominik Bukowski - wibrafon, marimba
Paweł Urowski - kontrabas
Sławek Koryzno - perkusja

gościnnie: Hannes Riepler (UK) - gitara


1. Hourglass (Szymon Łukowski)
2. Seventh Sense (Szymon Łukowski)
3. Face of Many Colors (Szymon Łukowski)
4. And the Winner Is (Dominik Bukowski)
5. Tyrol, Tyrol (Hannes Riepler)
6. Chicago (Paweł Urowski)
7. Mantra (Szymon Łukowski)
8. Second Thought (Szymon Łukowski)
9. Phantom Limb (Szymon Łukowski)


Przysłuchując się nowej propozycji muzycznej trójmiejskiego saksofonisty i klarnecisty Szymona Łukowskiego, nie mogę przestać myśleć o wykreowaniu przez wszystkich muzyków obecnych na płycie swoistej klarowności i komunikatywności przekazu, które w połączeniu z rozbudowanym instrumentarium lidera (saksofon tenorowy, altowy, sopranowy plus klarnet basowy), nieszablonowymi i bardzo precyzyjnymi rozwiązaniami aranżacyjnymi, wykorzystaniem melodii i improwizacji jako pretekstu do dalszego rozwijania formy konkretnych utworów, stanowić mogą idealny przykład artystycznego wyrazu w ramach szeroko rozumianego jazzowego idiomu. Jest w tym wyczuwalny przenikliwy rys kreatywnego jazzowego mainstreamu chociażby spod znaku wykonawców wytwórni Criss Cross – Davida Binneya, Alexa Sipiagina czy Davida Kikoskiego, z charakterystyczną dla nich brzmieniową otwartością i elegancją. Koncepcja Łukowskiego, który dodatkowo wykorzystuje ciepłą i wyważoną barwę wibrafonu oraz gitary, zdaje się sięgać znacznie głębiej, zgrabnie spajając wątki współczesnej kameralistyki z tradycją zapoczątkowaną przez legendy pokroju Joe Hendersona, Woody’ego Shaw czy Kenny’ego Wheelera. W efekcie obcujemy niejako z odświeżoną formułą klasycznego kwintetu jazzowego, bez udziału fortepianu jako instrumentu harmonicznego, co zdecydowanie dodało całości kolorytu i poszerzyło kontekst wypowiedzi artystycznej.

Często w życiu bywa tak z różnymi teoriami, że przynoszą one ze sobą tylko część prawdy, a my nierzadko skupiamy się na pierwszym wrażeniu, nie chcąc wchodzić w detale. Rzeczone detale to w przypadku tego konkretnego składu historia jazzowej tradycji przefiltrowana przez muzyczną wrażliwość Szymona Łukowskiego, który z płyty na płytę wydaje się dążyć w kierunku coraz większej otwartości, subtelnie afirmując tym samym głębię tworzonej przez siebie sztuki.

Tomasz Łuczak,
Polish-Jazz.Blogspot.com